Sunday, October 14, 2012

মানৱীয় মূল্যবোধ



বিশ্ববিদ্যালয়ৰ সন্মূখত এজন মুছলমান সম্প্ৰদায়ৰ উদ্যোগী যুৱকৰ পান-তামোলৰ দোকান | যুৱকজন আৰু তেওঁৰ সম্বন্ধীয়ই কথা পাতি আছে | মই সুধিলো ওচৰতে যে মিছিং গাওঁ এখন আছে কিমান দূৰ , যুৱকজনে নাজানে | মই কলো চাং-ঘৰত থাকে যে , তেতিয়া দ্বিতীয় ব্যক্তিজনে ক’লে যে, “অ’ মিৰি, ইয়াৰ পৰা অলপ দূৰত খনামূখৰ ফালে আছে |” মই ক’লো যে মিৰি ক’ব নাপায়, মিৰি ক’লে তেওঁলোকে বেয়া পায় ক’ব নালাগে | তেতিয়া ব্যৱসায়ী যুৱকজনে ক’লে যে, “মোক মুছলমান বুলিলেও বেয়া নাপাওঁ, বঙালি বুলিলেও বেয়া নাপাওঁ, নেপালী বুলিলেও বা অসমীয়া বুলিলেও, কাৰণ মইটো চবেই জানো |” তেতিয়া দ্বিতীয় ব্যক্তিজনে খুৱ সহজভাবে ক’লে যে বড়ো ভাষাটো বৰ টান ন’ , একোৱেই বুজিব নোৱাৰি | ইমান দুষ্কৰ পৰিস্‍হিতিত ইমান সহজভাবে বড়োসকলৰ প্ৰতি কোনো বেয়া ভাব নাৰাখি এনেদৰে সহজভাবে বড়োভাষাক বিশ্বৰ আটাইটকৈ টান ভাষা বুলি আক্ষ্যা দিয়াটো সহজ নহয় এই বুলি ভাবি ভাবি মই ছাত্ৰাবাস মূৱা হওঁতে ভাবিবলৈ বাধ্য হ’লো , এওঁলোকো মানুহ, সেই তেজ মঙহেৰেই গঢ়া | তেওঁলোকেও আশ্ৰয় আৰু জীৱ্ণৰ নিৰাপত্তা , খাদ্য আৰু জীবিকাৰ সন্ধানত বহিঃৰাষ্ট্ৰৰ পৰা ভাৰতত বসবাস কৰিছেহি যি সকলক আমি বিদেশী বুলি চিনাক্ত কৰি দেশৰ পৰা বহিস্কাৰ কৰাৰ বাবে অহনিৰ্শে আন্দোলন কৰি আছোঁ | নপামত বহুসংখ্যক ডি-ভোটাৰ আছে, তেওঁলোকৰ বহুতো বয়সীয়াল লোকে আনকি অসমীয়া বা হিন্দী নাজানে, সহজেই তেওঁলোকক দেখিলে ধৰিব পাৰি যে তেওঁলোক অসমীয়া মুছলমান নহয় | কিন্তু তেওঁলোকৰ পৰাটো অসমীয়া জাতিয়ে কোনো অসুবিধা পোৱা নাই, পৰিতক্ত সাৰুৱা মাটিবোৰত খেটি কৰি অসমৰ অৰ্থনীতিত অবদান যোগায় তেজপুৰ অঞ্চলৰ মানুহৰ বহুতো অভাৱ পুৰণ কৰিছে, যেনে শাক-পাছলি, মাছ-মাংসৰ যোগান, বনুৱা-মিস্ত্ৰি আদিৰ | এতিয়া মই এই কথাষিনি এই কাৰণেই উল্লেখ কৰিলে যে বৰ্তমান ভয়াবহ পৰিস্‍হিতিত যদি এই লোকসকলক এন আৰ চি উন্নিতকৰণৰ লগে লগে খেদি পথোৱা হয় তেন্তে ব্যৱসায়ী যুৱকজন বা তেনে বহুতো লোকক আমি হেৰুৱাম যাৰ লগত আমৰ বহুতৰে ভাল সম্পৰ্ক গঢ়ি উঠিছে, আৰু প্ৰশ্ন জাগ্ৰত হয় যে আমাৰ মানৱীয় মূল্যবোধ ক’লৈ যাব যেতিয়া তেওঁলোকক জোৰ কৰি খেদায় পথোৱা হ’ব?তেওঁলোক উপায়বিহীন হৈ বহুত যটিল পৰিস্হিতিত সোমাই খাদ্য-বাসস্‍হান আৰু অন্যান্য বস্তুৰ অসুবিধাত পৰিব, হয়তো কিছুমানে মৃত্যুকো সাৱতি ল’ব লগা হ’ব পাৰে | ভাৰত চৰকাৰেই হওঁক বা অসম চৰকাৰেই হওঁক ইমান দিনে বিদেশী প্ৰৱজনক ৰোধ নকৰা বাবেহে তেওঁলোক আহিল, গতিকে দোষ তেওঁলোকৰ নহয় যে তেওঁলোক অসমত আহি বসবাস কৰিছেহি | দোষ আমাৰ নিৰাপত্তা ব্যৱস্‍হা আৰু নাগৰীক পঞ্জীকৰণ ব্যৱস্‍হা আৰু তাৰ পাছতে আমাৰ মানসীকতাৰ যাৰ ফলত তেওঁলোক আমাৰ দেশত স্‍হায়ী হৈ সকলোবোৰ সুবিধা ল’ব পাৰিছে | আমাৰ এলেহুৱা মনসিকতাৰ বাবেই হাজাৰ হাজাৰ বিঘা সাৰুৱা মাটিৰ বছৰি আয় কম বা কিছু অঞ্চলত শূণ্যৰ তালিকাত ৰৈছে | গতিয়ে মানৱ অধিকাৰ হনন নোহোৱাকৈ যাতে সকলো ব্যৱস্‍হা কৰি চৰকাৰে এন আৰ চি-ৰ উন্নিতকৰণ কৰে আৰু এন আৰ চি ৰ নামত থলুৱা বাসিন্দাক হাৰাহাস্তি নকৰাকৈ বিদেশী সমস্যাৰ সমাধান কৰে; কেন্দ্ৰ আৰু ৰাজ্য চৰকাৰলৈ তাৰে অনুৰুধ থাকিল |







গৌতম বৰুৱা

নপাম, তেজপুৰ বিশ্ববিদ্যালয়

ই-মেইল- gautambaruahgb@gmail.com



বিঃ দ্ৰঃ ইয়াত পানদোকানীজন , তেওঁৰ সম্বন্ধীয় বা নপাম অঞ্চলৰ কাকো বিদেশী বুলি কোৱা হোৱা নাই | নপামত বহু হাজাৰ সংখ্যক ডি-ভোটাৰ বা সন্দেহজনক ভোটাৰ থকা বাবেহে বিদেশীসমস্যাৰ লগত তেওঁলোকৰ লগত সাঙুৰি লোৱা হৈছে | আৰু হয়তো শ্ৰীঘ্ৰে গোটেই অসমত যেতিয়া বিদেশী চিনাক্তকৰণ আৰু বিদেশী বিতাৰণৰ কাম আৰম্ভ হ’ব নপামো বাদ নপৰিব
|

No comments:

Post a Comment